Nicméně
mě potěšilo,
že Jarek
Nohavica tak
úspěšně
zvládl své
nedávné
grandiózní
koncertní
turné. Už by
se konečně
mohlo
přestat
mluvit o
Gottovi jako
českém
hudebním
božstvu a
začít o
Nohavicovi.
Pokud je
Nohavica
soudobý
český král
populární
hudby, není
to konečně
potěšující?
Především
jsem rád, že
se Jarkovi
tolik daří.
Když je
masově
populární
takhle
kvalitní
písnička,
tak nejenže
to zvedá
obecnou
hladinu
vkusu, ale i
úroveň
progrese - o
co pak musí
být ještě
lepší to, co
je pro
menšinové
posluchače.
Pak je u
Nohavici
strašně
důležité,
jak se
vymyká show-businessovému
mechanismu.
Že si
Nohavicův
tým koupí
sál a vše si
zařídí sami,
to je
ohromné,
takhle já si
představuju
živý,
čerstvý,
chytrý
kapitalismus.
A taky
spravedlivý.
Protože lidé
přijdou na
Nohavicu,
tak proč by
se na tom
měl
přiživovat
řetězec
pořadatelů.
A to album
Pražská
pálená,
složené z
nahrávek z
turné, které
dal zadarmo
na Internet,
to je taky
výborný
nápad.
Zaplať
pánbůh, že Nohavicu
máme.
Ukazuje se,
že není
pravda, co
se říkalo po
revoluci: Co
budou
folkaři
dělat, když
ztratili
nepřítele?
Talenty tak
pronikavé
jako
Nohavica,
Plíhal,
Radůza nebo
Navarová
nepotřebují
nepřítele.
Protože u
písničkářů
je
nejdůležitější
muzika -
zvuk hlasu a
nástrojů,
rytmus,
melodie,
harmonie a
až pak text.
Když se
objeví silná
individualita,
zákony
show-businessu
na ni
neplatí.