JAROMÍR NOHAVICA

o něm |novinky |koncerty |diskografie |další tvorba |kontakt

RECENZE CD

Nohavicovo nové album ´Tak mě tu máš´ má ohromný náboj
DENÍK.CZ – 10. 7. 2012

Jistý symbol v tom určitě byl, že hlavním protagonistou letošního závěrečného ročníku obřího hudebního festivalu Noc plná hvězd v Třinci se stal nejpopulárnější český písničkář posledních dekád, ostravsko-těšínský bard Jaromír Nohavica. Jeho téměř čtyřhodinové pásmo dostalo název Cuk z verku, což bylo vlastně jakési loučení s Nocí plnou hvězd, kdy zpěvák postupně vystoupil a zazpíval za doprovodu akordeonu či akustické kytary své největší hity a spojil se s hosty - postupně zval na pódium skupiny Doga, Górole, Blaf, Ewu Farnou a seskupení Legendy se vrací.

V Třinci pokřtil Jaromír Nohavica své řadové album Tak mě tu máš. Do běžné distribuční sítě se novinka dostává právě v těchto dnech. O čem vypovídá nové studiové album skvělého básníka, hudebníka, libretisty a písničkáře? Album s názvem Tak mě tu máš představuje čtrnáct písní, které jsou návratem k folkové poetice osmdesátých let minulého století, ale i nekompromisním pojmenováním světa kolem nás. Posluchač na něm nalezne písničky Řeka zapomnění, Zlo sedí v rohu pokoje, U nás na severu, Kupte si hřebeny, Jiné to nebude a další, které jsou aranžovány v duchu současných koncertů, kde Jaromíra Nohavicu doprovází vynikající polský akordeonista Robert Kuśmierski.

Ne náhodou, což také zpěvák uvádí na svých webových stránkách, se cédéčko jakoby obloukem vrací k Divnému století, už například i tím, že zde opět hostuje Jaromír Nohavica starší na housle. Folkové šansony podpořil klavírním doprovodem Dalibor Cidlinský.

Jaromír Nohavica i v tomto svém nejnovějším opusu Tak mě tu máš opět dokazuje, že je „mistr slova a poezie všedního dne". Dovede si pohrát s textem, umí stanovit diagnózu stavu věcí kolem nás. Nutí k zamyšlení, sarkastickému úsměvu, ale je v něm naděje, že v nás zbylo ještě kousek člověčiny...

Autor: Břetislav Uhlář
Zdroj:
denik.cz