Jaromir NOHAVICA  c ON THE ROAD 2005
Podrobnosti o koncertu v Chicagu 23.10.2005 Podrobnosti o koncertu v Dublinu 9.10.2005 Podrobnosti o koncertu v Torontu 13.10.2005 Podrobnosti o koncertu v New Yorku 15.10.2005 Podrobnosti o koncertu ve Washingtonu 18.10.2005 Podrobnosti o koncertu v Denveru 21.10.2005 Podrobnosti o koncertu v Chicagu 23.10.2005

komentář

Chicago Sox

Opravdu tomu nejde uniknout, americký sport se na nás valí z televize i novin, a na každém kroku ve městě potkáváme mladé i staré, tlusté i hubené (tlustých je nepoměrně víc), kteří na sobě nosí dresy, trička a bundy se sportovními symboly místních klubů. Hraje se totiž, kromě amerického fotbalu, hokeje a basketbalu, tzv. World Series v baseballu, a Chicago Sox jsou ve finále proti Houstonu a vedou 2 : 0. Američanům vůbec nevadí, že zbytek světa má o baseball pramalý zájem, finále je prostě vrcholem mistrovství světa a basta. Večerní přenosy jsou ostře sledované, v našem hotelu jsou zapnuté televizory všude a fandí se náruživě a do ochraptění.

Bydlíme v Countryside daleko od centra, zato hala, v níž bude koncert, je od našeho hotelu přes ulici. Dopoledne využíváme k výletu do centra města, které se rozložilo kolem Water Tower, nejvyšší budovy v Chicagu, z níž je prý nádherný rozhled. Když ovšem neprší a vrchol není v mracích, jako je tomu při naší procházce.

Jdeme nejprve do obchodního domu Marshall Field´s, Kuba s Michalem si chtějí koupit nějaké džíny, a na pohyblivých schodech rozumujeme o prioritách amerického spotřebního snu. Přízemí – kosmetika a dámské doplňky. První patro – boty pro ženy a konfekce. Druhé patro – dámské kostýmy a šaty. Třetí patro – zase samé ženské oděvy. Jediným mužským prvkem jsou prodavači. Když v dalším patře vidíme podprsenky a kalhotky, otráveně se otáčíme  a  jedeme dolů, chlapi ztraceni v ženském světě.

Raději hledáme antikvariát, o kterém Jarek slyšel. Za chvíli jsme na správné adrese, na roku Wales Street a Lasalle Street, ale obchod nikde. Vyptáváme se chodců, ale nikdo o starých knihách a tiscích nemá potuchy, a tak se vracíme do centra.

Cestou míjíme výklad s několika psy v klecích, neodoláme a jdeme dovnitř. Je to marné, už jsme třetí týden na cestách a stýská se nám po všem, co nějakým způsobem připomíná domov, a my doma zvířecí kamarády máme. Musíme se zapsat u pultu, a tak píšeme svá jména do rubriky Dog Seekers a prohlížíme si jako vážní zájemci psíky v kotcích. Všichni jsou milí, vrtí ocasy a okamžitě by chtěli s námi. Když si s nimi přes mříže povídáme a hladíme je, jsou jejich oči plné něhy, ale jakmile jdeme k dalšímu kotci, vrátí se do nich zoufalost a smutek.

V downtownu se rozcházíme, Kuba s Michalem jsou pátrat po džínách, které pak skutečně koupí za třetinovou cenu, co u nás, a Jarek míří do knihkupectví Borders. Nakupuje další knihy a netuší, že jimi se – společně s těmi, které už nakoupil během celého turné – rozroste váha jeho kufru natolik, že na letištích, která nás ještě čekají, bude platit za nadváhu.

Vracíme se do hotelu cestou kolem Michiganského jezera, na němž vítr zvedá metrové vlny. Odpoledne je na programu lehký oběd, odpočinek a koncentrace na večerní koncert.

I tentokrát do haly, postavené chicagskou inženýrskou společností, přijeli krajané zblízka i zdaleka. Poslední, sedmý koncert turné začíná s malým zpožděním, na které jsme si v Americe už zvykli. Trošku jako v Rusku, času je dost, ale není divu, zácpy jsou na amerických cestách běžnou věcí a tzv. traffic hustý.

Po koncertě přichází do šatny zvláštní návštěva. Mladá a krásná Sefora, Italka žijící v Americe, si v červnu v Čechách na Dobříši brala velice sympatického černocha odněkud z Nigérie, a pár dní před svatbou byla v ostravském Parníku na Jarkově koncertě. Jarek se to tehdy nějak dozvěděl, bral to jako vítanou kuriozitu a zahrál jí písničku. A protože je vždycky na náhody připravený, měl sebou DVD se záznamem koncertu z Parníku, které jí s potěšením věnoval. With pleasure.

V hotelu nás čeká poslední noc celého turné, a tak pozdě večer ještě balíme. Máme celkem třináct zavazadel na čtyři muže, ale vlastně  jich bylo původně čtrnáct. Je to kufr plný pohody a radosti, kterou Jarek na turné rozdal, a dnes je ten kufr prázdný.

foto audio - video
² Anděl strážný (koncert Chicago)