Jarek Nohavica to umí s filharmonií
DENÍK – 14. 11. 2012

V Multifunkční aule Gong se publikum nejen bavilo, ale také zpívalo „věčně mladé“ písničky. Někdo přijel v limuzíně, jiní městskou hromadnou dopravou. V Multifunkční aule Gong v oblasti Dolních Vítkovic bylo možno v pondělí večer těsně před dvacátou hodinou spatřit dámy ve večerních šatech, ale i mladé lidi v džínách a sportovním oblečeni. Hana Wozniak přijela s kamarádkou z polského Cieszyna. „Jaromíra Nohavicu velice obdivuji, nemohla jsem si nechat ujít jeho vystoupení. Jsem zvědava na jeho koncert s filharmonií“ stačila nám ještě rychle říci Hana, než se ztratila v davu dalších Nohavicových příznivců. Těch přijelo na jeho první vystoupeni ze série koncertů s Janáčkovou filharmonií Ostrava na 1500, takže bylo beznadějně vyprodáno.
„Chtěl bych vás přivítat v tomto kulturní stánku, který nám závidí a závidět bude celý svět,“ oslovil obecenstvo několik minut po dvacáté hodině trošku rozrušený písničkář. Za zády totiž měl Janáčkovu filharmonii a vedle sebe dirigenta Marka Ivanoviče. „Dirigovat bude Marko, ale koncert budu s dovolením řídit já,“ pronesl Nohavica úvodem. A pak už symfonikové a zpěvák „sázeli“ postupně jeden hit za druhým v atraktivním hudebním aranžmá Marka Ivanoviče. V průběhu večera došlo na Bláznivou Markétu, Darmoděje, Ostravu, Až to se mnu sekne a další Nohavicovy tutovky.

Kouzelné okno na konci

Když dal zpěvák orchestru malou pauzu, přišel na pódium skvělý polský akordeonista a klavírista Robert Kušmierski a prostor dostaly komornější záležitosti, jejichž originalita zůstává v doprovodu jednoho, maximálně dvou hudebních nástrojů. Přes dvě hodiny neslezl Jarek Nohavica z podia. A když se koncert blížil do finále, pln radosti chtěl zpívat s celým sálem Ostrava černá, děvucha … a kouzlo nechtěného, vypadl mu text … „Jak přišla úleva, že už to mám za sebou, tak mi došla slova,“ vyznal se publiku. To jej ale tak brzy do šatny nepustilo a musel přidávat. Několikrát. „Myslíš, že měl fakt okno, nebo to jen hrál?“ zaslechl jsem debatu dvou mladíků, když jsem odcházel po koncertu. „Ne, on je férový, přiznal to, to bych poznal,“ odpověděl ten druhý. Jarek Nohavica je pupeční šňůrou srostlý s Ostravou. To jsem si znovu uvědomil při reakcích publika, které se s ním jen nerado v pondělí večer v Gongu loučilo.

Břetislav Uhlář
Zdroj: Deník