Na Červenom Kameni vystúpil Jaromír Nohavica
WWW.SUPERMUSIC.SK, SITA – 17. 8. 2008

BRATISLAVA 17. augusta (SITA) – Český folkový hudobník Jaromír Nohavica odohral v sobotu koncert v areáli hradu Červený Kameň. Jedinečné vystúpenie pod holým nebom si cez víkend nenechalo ujsť viac ako 6-tisíc fanúšikov. Tí si mohli predstavenie žijúcej legendy českého pesničkárstva užiť do sýtosti aj preto, že počas celej akcie napriek hrozivo vyzerajúcej oblohe ani raz nezapršalo. Päťdesiatpäťročný muzikant odštartoval svoj koncert krátko po dvadsiatej hodine sériou gitarových pesničiek, medzi ktorými boli napríklad skladby Dokud se zpívá alebo Přítel. Od začiatku prekypoval Nohavica dobrou náladou a s prítomnými divákmi komunikoval nielen prostredníctvom pesničiek, ale aj improvizovanými príhovormi medzi nimi.

Po skladbách, kde si vypomohol šesťstrunovým inštrumentom, vzal do ruky svoju obľúbenú heligónku, aby nadšencom folkového umenia ponúkol skladby krčmového charakteru, kde nemohla chýbať óda na jeho obľúbené mesto s charakteristickým názvom Ostravo. „Pred sériou mojich letných vystúpení som si doma napísal názvy skladieb, ktoré dokážem zahrať kedykoľvek spamäti. Došiel som k číslu 151. Je mi ľúto, ale všetky vám dnes zahrať nemôžem, no budem sa snažiť, aby ich zaznelo, čo najviac,“ povedal Nohavica s charizmou jemu vlastnou po polhodine koncertu.

Okrem známych pesničiek zaradil do programu aj niekoľko raritných skladieb. Z nich zaujali vtipnými textami napríklad piesne Samuraj, či Přívozská pouť, ktorú napísal Nohavicov otec. Na Červenom Kameni ale v sobotu neboli všetky piesne veselé. Ako uviedol sám Nohavica, polovicu jeho tvorby tvoria veselé piesne, no tú druhú naopak smutné balady. Z nich chytala za srdce napríklad intímna pesnička z jeho zatiaľ poslednej štúdiovky Ikarus s názvom Já si to pamatuju. Husia koža mnohých prítomným naskakovala aj pri interpretácií piesne Pro malou Lenku z filmu Rok Ďábla. Viac ako dvojhodinové predstavenie Jaromíra Nohavicu vrcholilo básňou Anděl strážný a prídavkami V moři je místa dost a Fotbal.

Milovník kníh Bohumila Hrabala a hudobnej tvorby Karla Plíhala nekoncertuje vo veľkých športových halách a už roky vyhľadáva priestory pod holým nebom, kde by v harmónii s prírodou vynikla jeho hudba i texty. Na jedinom letnom predstavení na slovenskom území sa mu to podľa viacerých prítomných divákov v polovici augusta stopercentne podarilo.

Zdroj: www,supermusic.sk, SITA