Nohavica na Hukvaldech byl úžasný
ostravablog.cz – 13.8.2007

V neděli 12. srpna v devět hodin večer vystoupil na Hukvaldech Jaromír Nohavica. Na jeho druhý a současně zřejmě poslední letošní koncert se přišlo podívat téměř devět tisíc lidí. Netradiční prostor v oboře a dobře naladěné publikum vytvořily příjemnou atmosféru. Jarek hrál přes dvě hodiny a dá se říct jediné – bylo to skvělé.

Koncerty Jaromíra Nohavici bývají pokaždé jiné, ať už prostorem, Jarkovým doprovodem nebo příležitostí, při jaké se koncert koná. Letos Jarek vystoupil pouze dvakrát, a to pod širým nebem. Před třemi dny v Dolní Lomné a včera na Hukvaldech v rámci festivalu Janáčkovy Hukvaldy, jejichž letošní ročník tímto koncertem skončil.

Amfiteátr v oboře se pomalu zaplňoval už od čtvrté hodiny odpoledne. Snad ani samotní organizátoři nevěděli, kam se těch devět tisíc lidí vejde. Lavičky v amfiteátru mají kapacitu nějakých dva tisíce lidí, zbytek se musel namačkat všude kolem. Lidé si sebou nesli všelicos – karimatky, deky, nafukovací lehátka nebo přenosné stoličky. Ti, kdo přišli po šesté (to bylo tři hodiny před koncertem!), místo s dobrým výhledem na jeviště nesehnali, a tak se museli spokojit s dvěma velkými obrazovkami, které během koncertu přenášely obraz.

Jako předkapela vystoupil Tomáš Kočko & orchestr, seskupení vhodně přezdívané jako moravské Jethro Tull. Na sympatický asi pětačtyřicetiminutový set někteří diváci nepochopitelně brblali, jiní si jej užívali. Po krátké pauze přišel v devět hodin na pódium Jaromír Nohavica a s písní Babylon odstartoval koncert.

Jarek odehrál přes dvacet písní, některé spíše pro pamětníky (Mladičká básnířka), několik nových, které se snad objeví na novém albu (například píseň s netradičním názvem www.potopa.com, která má být určitým opakem Ladovské zimy), ale taky mnoho známých a oblíbených jako Kometa, Dokud se zpívá, ještě se neumřelo, Milionář nebo Pane prezidente, při které se z dámské části publika ozvalo líbezné „jeee…“. Nohavica aktuálně k sobotnímu vítězství Baníku zahrál úryvky z chorálů, které se na Bazalech zpívají, včetně jím vymyšlené druhé sloky Nedaleko od Ostravy, a přidal oblíbenou píseň Fotbal, v níž se objevilo další jméno baníkovského hráče, tentokrát Svěrkoše.

Nohavica to s publikem umí a i tentokrát hýřil inteligentním vtipem a improvizací, když třeba jednou rozkošně zapomněl text a glosoval to jako „rozpad osobnosti on-line“, protože koncert běžel na stránkách nohavica.cz v přímém přenosu. Písní Převez mě, příteli Nohavica vzpomenul na fotografa Františka Řezníčka, který 1. července na Hukvaldech tragicky zahynul. Jarek na program koncertu zařadil také jednu několik dní čerstvou píseň nebo úryvek z Mozartovy opery Cosi fan tutte, kterou pro Národní divadlo moravskoslezské přebásnil.

Koncert byl zkrátka pestrý a poctivý, zvuk čistý, počasí vlídné a publikum dobře naladěné – dokonce se ozývaly výkřiky jako „jsi bůh!“ nebo fanatické pištění, když Jarek po dvou hodinách řekl, že už pomalu budeme končit. Bylo to fajn, příště zas tak!

Dimitrios Vlasakudis
Zdroj: ostravablog.cz