Nohavica v Londýně hrál i volil
ČESKÉ NOVINY – 29. 5. 2010

Několik stovek nadšených příznivců z České republiky, ale i ze Slovenska a Polska si v pátek večer v Londýně vychutnalo koncert českého písničkáře Jaromíra Nohavici. Do britské metropole zavítal na koncert už potřetí, tentokrát v rámci festivalu Pulse, který představuje hudebníky ze střední a východní Evropy. Během něj v Londýně hrály i české kapely Už jsme doma nebo Psí vojáci.

„Písničkář je doma tam, kde chtějí poslouchat jeho písně, a tady v Londýně je takových lidí spousta,“ řekl ČTK Nohavica, který poprvé v Londýně koncertoval v roce 2004. V posledních letech hraje v cizině krajanům čím dál častěji, naposledy vystoupil začátkem května v Moskvě. Tyto cesty ho prý inspirují i jako autora.

„Jakýkoli výlet do jiného světa je poznání, které se dříve či později člověku vrátí a nějakým způsobem projeví. Každá ta země má jiné kouzlo, jinou vůni, lidé z té země jsou jiným způsobem vystavěni a jejich zkušenost je jedinečná a já jsem rád, že mohu od nich čerpat,“ řekl. „Hážu všechny ty zážitky do jednoho pytle na zádech a vím, že až přijde čas, tak z toho pytle to zase vytáhnu,“ dodal.

Při londýnském koncertě spoléhal Nohavica především na osvědčený repertoár svých hitů, který spolehlivě zabíral u českých, slovenských i polských posluchačů. Hrál v prestižní Royal Elizabeth Hall, kterou téměř vyprodal. Stejně jako při jiných koncertech v poslední době ho doprovázel varšavský akordeonista Robert Kuśmierski. V Londýně zahrál Nohavica jediný koncert. Začátkem června bude hrát na Slovensku a koncem měsíce se zúčastní festivalu Okolo Třeboně.

Autor: ČTK
Zdroj: České noviny